شركت‌كننده عزیز

ضمن اظهار امتنان از مشاركت شما در این رویداد، خواهشمند است نسبت به رعایت نكات زیر همكاری فرمایید.

الف) قوانین و مقررات عمومی واگذاری غرفه در نمایشگاه

۱- دریافت غرفه برای کلیه شرکت‌ها، مراکز دانشگاهی، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و اشخاص فعال و مرتبط در زمینه‌ی چاپ سه بعدی (ساخت افزایشی) آزاد است.

۲- شرکت‌کنندگان مجاز به واگذاری غرفه خود به دیگران و یا شراکت با دیگر غرفه‌ها نیستند.

۳- غرفه ها و کارت‌های غرفه داران یک روز پیش از افتتاح نمایشگاه تحویل داده می‌شود. لازم است شرکت‌کنندگان در این روز نسبت به دریافت غرفه و چیدمان تجهیزات و نصب تبلیغات اقدام نمایند.  کلیه عملیات غرفه چینی باید تا ساعت ۱۷ روز قبل از افتتاح نمایشگاه به اتمام برسد به صورتی که نیاز به هیچگونه اقدامی تا زمان افتتاح نداشته باشد.

۴- اولویت اختصاص غرفه با درخواست کنندگانی است که پیش از تاریخ ۲۰ فروردین نسبت به پیش ثبت نام اقدام نموده‌اند و چنانچه تا پنج روز پس از دریافت شناسه کاربری و رمز عبور نسبت به پرداخت و ثبت نهایی غرفه (مندرج در ماده د) اقدامی صورت نگیرد، کمیته اجرایی نمایشگاه مجاز است حساب کاربری درخواست کننده را حذف و غرفه را به مجموعه دیگری واگذار نماید.

۵- تعیین محل غرفه‌ها و نحوه واگذاری آنها به‌طور کلی برعهده مدیریت نمایشگاه است و متقاضی بر حسب اولویت زمانی و ثبت نام می‌تواند مکان خاصی را انتخاب نماید. ممکن است پس از انتشار «نقشه جانمایی غرفه‌ها»، مدیریت نمایشگاه هنگام تحویل غرفه، ناگزیر از جابه‌جایی و تغییر مکان غرفه تخصیص‌یافته شود، که در این‌صورت تلاش خواهدشد تا غرفه جدید حتی‌الامکان با همان ابعاد قبلی به متقاضی تحویل داده ‌شود.

۶- تمام متقاضیانی که پیش از تاریخ ۲۰ فروردین فرم پیش ثبت نام را تکمیل نموده‌اند، پس از دریافت اطلاعات حساب کاربری با اولویت برابر می‌توانند نسبت به تکمیل مدارک و ثبت نهایی غرفه اقدام نمایند.

۷- شرکت‌کنندگان تنها مجاز به عرضه آن دسته از کالا، تجهیزات و یا دستاوردهایی هستند که صرفاً در چارچوب موضوع نمایشگاه باشد. بدیهی است ارائه دیگر اقلام و خدمات خارج از زمینه‌ی چاپ سه بعدی (ساخت افزایشی) ممنوع است.

۸- آوردن دستگاه ساخته شده و نمونه مواد تولیدی در غرفه به غیر از موارد خاص و با تایید کمیته اجرایی نمایشگاه اجباری است. شرکت‌کنندگان باید با غرفه‌آرایی مطلوب از فضای غرفه استفاده نمایند و با استفاده از روش‌های گوناگون نظیر پوستر، کاتالوگ، بروشور، استند، رسانه‌های دیداری و شنیداری نسبت به ارائه و معرفی دستاوردهای خود اقدام نمایند.

۹- ارائه آمار مربوط به دستاوردهای پژوهشی، ثبت اختراعات خارجی و داخلی، مقالات و … در حوزه چاپ سه بعدی (ساخت افزایشی)

۱۰- ارائه پروتوتایپ محصولات موجود در آزمایشگاه‌ها به همراه بروشور و کاتالوگ آنها.

۱۱- ارائه خدمات قابل عرضه به سایر بخش‌های زنجیره ارزش ساخت افزایشی.

۱۲- بیان اهداف، توانمندی‌ها و اقدامات صورت‌گرفته و یا برنامه‌های آتی برای جذب بیشتر ایده‌های نوین.

۱۳- نمایش و معرفی فضاها و امکانات موجود و تشریح مراحل جذب ایده پردازان و یا شرکت های نوپای این حوزه در مرکز رشد و پارک‌های علم و فناوری

۱۴- حداقل متراژ غرفه سرپوشیده با تجهیزات ۹ مترمربع و حداکتر ۲۴ متر مربع است.

۱۵- تجهیزات متعارف غرفه های نمایشگاهی شامل دیوارهای پارتیشن غرفه، سردرب غرفه (معرفی غرفه)، پریز برق، روشنایی، یک میز و دو صندلی می‌باشد.

۱۶- برای ورود مشارکت‌کنندگان و کارکنان غرفه‌ها به محوطه نمایشگاه جهت برپایی یا اداره غرفه در طول نمایشگاه کارت‌های مخصوصی صادر و بطور رایگان به آنان واگذار می‌شود. تعداد کارت ها بر اساس سطح زیر پوشش هر غرفه صادر خواهد شد.

۱۷- فروش مستقیم كالا در غرفه و در دوران نمایشگاه مجاز نمی‌باشد. انعقاد قرارداد فروش و مذاكرات تجاری در نمایشگاه انجام و تحویل كالا به خریداران می‌بایستی بعد از پایان نمایشگاه صورت گیرد.

۱۸- كلیه وسایل اضافی، كارتن‌ها و صندوق‌های خالی می‌بایست توسط شركت‌كنندگان از محوطه غرفه‌ها و نمایشگاه خارج گردند. در این خصوص ستاد برگزاری نمایشگاه هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

۱۹- شركت‌كنندگان بایستی حداكثر ظرف ۲۴ ساعت پس از پایان نمایشگاه نسبت به تخلیه غرفه‌های واگذاری اقدام و كالاهای نمایشی را به خارج از سالن منتقل نمایند و مكان غرفه را همانند زمان تحویل در اختیار برگزاركننده قرار دهند در غیر این صورت برگزاركننده نسبت به تخلیه غرفه اقدام و هزینه‌های آن از شركت‌كننده دریافت می‌شود.

۲۰- مسئولیت مراقبت و محافظت از غرفه و وسایل آن در ساعت برپایی نمایشگاه بر عهده شركت‌كننده است. پس از خاتمه كار نمایشگاه، نسبت به تخلیه سالن‌ها و پلمپ درب‌های ورودی اقدام شده و مسئولیت حراست از غرفه‌ها بر عهده انتظامات سالن می‌باشد. ضمناً از شركت‌كنندگان تقاضا می‌گردد از ورود هرگونه كالای با ارزش از قبیل تلویزیون، ویدئو، دوربین فیلمبرداری و عكاسی، كامپیوتر، لپ‌تاپ و… به غرفه جداً خودداری نمایند در غیر اینصورت مسئولیت حفظ و نگهداری این گونه كالاها به عهده شركت‌كنندگان می‌باشد.

۲۱- کمیته برگزاری نمایشگاه باتوجه به امكانات موجود، نسبت به پذیرش یا عدم پذیرش متقاضیان و تخصیص فضا و تعدیل متراژهای مورد درخواست مختار می‌باشد و امضاء الکترونیکی این فرم (در مرحله نهایی خرید و قبل از ورود به درگاه بانکی) به منزله این است كه شركت‌كننده اطلاعات و مقررات نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران را مطالعه نموده است.

۲۲- خروج كالا در دوران برگزاری نمایشگاه ممنوع خواهد بود. لذا از آوردن اقلام غیرضروری جداً اجتناب فرمایید.

۲۳- خروج كالاهای نمایشی از غرفه‌ها بایستی در مهلت تعیین شده (نیمه دوم روز پایانی نمایشگاه) صورت گیرد. پس از انقضای مهلت تعیین شده، برگزاركننده در مورد خسارت و یا فقدان كالا هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.

۲۴- مجوز خروج كالا فقط با ارایه صورتحساب تأییدشده از سوی برگزاركننده امكان‌پذیر می‌باشد. لذا لازم است شرکت‌کنندگان ترتیبی اتخاذ فرمایند كه تا قبل از پایان نمایشگاه نسبت به دریافت تسویه حساب اقدام گردد.

۲۵- از قرار دادن كالا در خارج از حریم غرفه، به ویژه در راهروها خودداری فرمایید.

۲۶- شرکت‌کنندگان ملزم به حضور دائمی و فعال در محل غرفه در ساعات برپایی نمایشگاه و پاسخ‌گویی به مراجعان هستند.

۲۷- طبق مقررات جاری، نظافت داخل غرفه‌ها بر عهده شرکت‌کنندگان است و فقط نظافت داخل سالن، تنها در محدوده راهروها، بر عهده مدیریت نمایشگاه خواهد بود.

۲۸- مدیریت نمایشگاه هیچ‌گونه دخالتی در تأسیسات و امکانات فیزیکی محل برگزاری نمایشگاه مانند سیستم گرمایش و سرمایش سالن، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، رستوران، آب آشامیدنی، کیفیت ساختمان و بنای سالن‌های تحت پوشش و امثال آن ندارد و صرفاً نسبت به اعلام نواقص موجود به مدیریت سالن اقدام می‌کند.

۲۹- رعایت ضوابط و شئون اسلامی برای تمامی شرکت‌کنندگان الزامی‌است.

ب) نحوه انجام تبلیغات

۱- به‌منظور حفظ محیط و زیبایی نمایشگاه و یکپارچگی امور تبلیغاتی، شرکت‌کنندگان محترم در روزهای برگزاری نمایشگاه در چارچوب شرایط و ضوابط خاص مجاز به فعالیت تبلیغاتی هستند. فضای تبلیغاتی شرکت‌کنندگان صرفاً محدود به داخل غرفه خود است و غرفه داران مجازند تا با روش مناسبی نسبت به طراحی و تزئین غرفه خود اقدام‌نمایند.

۲- مدیریت نمایشگاه به‌منظور یکسان‌سازی نما و سردر غرفه‌ها، طرح‌های واحدی را پیش‌بینی نموده و اجرا می‌کند؛ بنابراین شرکت‌کنندگان محترم باید از نصب هرگونه نوشته و یا طرح جداگانه‌ خودداری‌نمایند.

۳- مشارکت کنندگان مجاز به تبلیغ برای کالاهای خود به روش تبلیغات سوء علیه کالاهای مشابه سایر مشارکت کنندگان نیستند.

۴- پرچم‌ها و علامات مربوط به مشارکت کنندگان باید در محدوده محل غرفه آنها نصب شود نصب این علائم یا پرچم‌ها در مسیر های اصلی و فرعی مجاز نیست.

۵- نصب و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات تبلیغاتی و سمعی و بصری که برای سایر مشارکت کنندگان ایجاد مزاحمت نماید ممنوع است.

ج) قوانین و مقررات مختص شرکت‌کنندگان در مسابقه

۱- تمام متقاضیان شرکت در مسابقه لازم است نسبت به تکمیل و ارسال فرم احراز اصالت دستگاه اقدام نمایند.

۲- چنانچه در هر یک از مراحل مسابقه مشخص شود اطلاعات مندرج در فرم احراز اصالت خلاف حقیقت بوده است، شرکت کننده از ادامه رقابت حذف خواهد گردید.

۳- کمیته برگزاری مسابقه حق دارد به منظور بررسی موارد مندرج در بند ۱ و ۲ در هریک از مراحل پیش یا حین مسابقه با شرکت کننده مصاحبه و از دستگاه ارائه شده دیدن نماید.

۴- در صورتی که کمیته برگزاری مسابقه، با صلاحدید مطلق آن، احراز کند که دستگاه ارائه شده موارد مندرج در بند ۱ و ۲ بالا را برآورده نمی‌کند، شرکت کننده از ادامه رقابت حذف خواهد گردید.

۵- کمیته برگزاری مسابقه صاحب قطعات چاپ شده می‌باشد و هیچ الزامی نسبت به بازگرداندن قطعه به شرکت کننده وجود ندارد.

۶- انتخاب و تهیه مواد مورد نیاز برای چاپ قطعه بر عهده شرکت کنندگان خواهد بود.

۷- برای هر گروه از چاپگرهای فیلامنتی و رزینی مسابقه در دو بخش خواهد شد و در هر بخش به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

۸- شرکت‌کنندگان در مسابقه یک روز پیش از افتتاح نمایشگاه مورخ  ۱۰ اردیبهشت از جزئیات مسابقه مطلع خواهند شد و تمام فرایند چاپ و ارزیابی قطعات در زمان رویداد صورت خواهد گرفت و اعلام نتایج در روز پایانی و همزمان با مراسم اختتامیه نمایشگاه خواهد بود.

د) هزینه ثبت نام

۱- هزینه غرفه ریالی برای هر متر مربع معادل ۱۵۰۰۰۰۰ ریال می‌باشد. (هزینه اشاره شده شامل ۱ میز و ۲ صندلی، روشنایی و سردر غرفه به ازای هر ۱۲ متر می‌باشد.)

۲- کمیته اجرایی نمایشگاه برای شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه تا سقف ۳۰% تخفیف در نظر  خواهد گرفت که پس از بررسی فرم های درخواست و اطلاعات ثبت شده به شرکت‌کنندگان عودت داده می شود. اگر پروسه احراز دانش بنیان بودن قبل از پرداخت هزینه غرفه انجام شود، کد تخفیف ۳۰ درصد برای شرکت کننده ارسال می شود و اعمال تخفیف در هنگام پرداخت امکان پذیر است.

۳- پرداخت هزینه غرفه برای تکمیل ثبت نام الزامی است.

۴- در صورت بروز وقایع پیش‌بینی نشده (فورس ماژور) مانند: جنگ، زلزله، سیل، آتش‌سوزی و یا هرگونه حوادث غیرپیش‌بینی شده دیگری كه منجر به لغو یا تغییر زمان و مكان نمایشگاه گردد، ۵۰ درصد از وجوه واریزی بابت هزینه‌های پرداخت شده نمایشگاهی كسر و مابقی به شركت‌كنندگان، قابل برگشت می باشد.

۵- پس از پرداخت، در صورت انصراف هزینه ای عودت داده نمی شود.